Mainokset ovat osa arkeamme, vaikka niitä ei aina huomaisikaan. Jokin mainos voi ärsyttää, toinen naurattaa ja kolmas kyllästyttää. Markkinoinnin ideana on kuitenkin myydä tuotteita ja saada asiakas kiinnostumaan yrityksestä, joten jos mainos on jäänyt mieleen, ollaan mainoksella saavutettu ainakin jotain! Hyvä mainos kuvaa yritystä positiivisella tavalla ja jättää sen tuotteista asiakkaalle laadukkaan mielikuvan.

Mainontaa aloittaessa tulee eteen kuitenkin kysymys markkinointityylistä: digitaalista vai painettua? Alla löydät tietoa perinteisen ja digitaalisen markkinoinnin eduista ja ominaisuuksista.

Perinteiseen markkinointiin kuuluu kaikki markkinointimenetelmät, joita voidaan käyttää ilman Internetiä.

Perinteisiä markkinamenetelmiä ovat:

  • Postitetut postikortit, kupongit ja tietopaketit
  • Televisio- tai radiomainokset
  • Sanoma- tai aikakauslehtimainokset
  • Kuvastot ja esitteet
  • Mainostaulut ja lentolehtiset
  • Puhelut ja tekstiviestit


Digimarkkinoinnin strategiat ovat kehittyneet nopeasti trendien ja uusien teknologioiden avulla.

Digitaalisen markkinoinnin menetelmiä ovat:

  • Verkkosivuston sisältö
  • Sähköpostikampanjat
  • Sisältömarkkinointi
  • Sosiaalisen median julkaisut
  • Klikattavat mainokset
  • Interaktiivinen keskustelu
  • Hakukoneoptimointi (SEO)

Digimarkkinointi on luultavasti paras vaihtoehto useimmille. Jos haluat tavoittaa tietyn ihmisryhmän, missä tahansa he ovatkin pitäen kustannukset alhaisina, kannattaa hyödyntää digitaalista markkinointia. Perinteisiä markkinoita ei kuitenaan kannata unohtaa. Jos haluat tavoittaa vanhemman tai paikallisen yleisön, perinteiset markkinointimenetelmät voivat olla tuottavampia ja erottua digitaalisia markkinointimenetelmiä paremmin.

Kun harkitaan yritykselle parasta markkinointistrategiaa, pitää ottaa huomioon yrityksen kohderyhmä ja mistä he saavat tietonsa. Vaikka digitaalinen markkinointi on kasvanut ilmiömäisesti viimeisten vuosien aikana, ei perinteistä markkinointia pidä aliarvioida. Järkevin vaihtoehto on löytää omalle yritykselle sopiva tasapaino digitaalisista ja painetuista markkinointituotteista.


MeanMainoksessa tavoitteena on luoda yritystä positiivisesti kuvaavia mainoksia ja tuotteita. Lue lisää erilaisista palveluistamme ja ota yhteyttä!

Mea Matero
MeanMainos – Ala-Kaarre Oy

No responses yet

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *